dimarts, 19 de febrer del 2019

Pràctica de relaxació i concentració: EL LABERINT

Aquesta activitat es pot fer a finals d'infantil, a primària i a secundària, quant és necessari un descans, al principi d'una tasca que requereixi concentració o per desconnectar del que s'ha estat fent fins aquell moment.

El laberint és un espai misteriós que ha atret sempre, no és un lloc per perdre's sinó un espai on retrobar-se, buscar el centre i aconseguir-ho ( el del laberint i també el nostre)... on hi ha pau i tranquil·litat.
Davant la improbabilitat de poder anar per exemple al laberint d'Horta, la proposta és recorre la forma que té el laberint de la catedral de Chartres.

Les instruccions per una bona pràctica són:

Explicar què anem a fer: Estàs fora del laberint i vols arribar al centre. Has de recorre el camí amb bolígraf, llapis o retolador prim, també cal no tocar les parets del laberint (això ajudarà que ho facin a poc a poc) tampoc es pot aixecar el retolador del paper (això facilitarà la concentració)

Inici: Ambientar l'aula amb música que ens faci sentir bé, pot ser clàssica, relaxant, d'elements de la natura...no cal posar-la fluixa, deixeu-vos embolcallar i us ajudarà a la interiorització.

Durant:Tothom transita pel seu laberint, nosaltres com a acompanyants també.

Final: Compartir la experiència
_ S'ha fet curt o llarg, perquè? Dir el temps real que hi han estat
_ Com us heu sentit? ajudar-los a expressar emocions als que en vulguin parlar (tranquil, enfadat, nerviós, relaxat, content...)
_ Què ha passat a mesura que us volíeu a apropar al centre? reflexió si són més grans.

Variants: De fora cap endins, de dins cap enfora, en parelles un amb els ulls tancats i el company li guia la mà (aquí és veurà molt clar qui és confiat, pacient, qui li costa cedir al control...).
Totes les variants ofereixen sensacions molt diferenciades i no sembla ni el mateix laberint. Gaudiu-les!







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada