Corporal, mental i comunicativa
1)
Carilló de l’atenció –part inicial-
2)
Desbloqueig corporal: La mà Dolça i la mà
Bondia -part 2-
3)
Joc i
art: Construcció de màndales -part 4-
4)
Carilló de l’atenció i la cançó: Les 5 puntes
de l’estrella -part final-
Educació infantil. Tallers creatius internivells
Context
Taller setmanal i rotatori
en grups heterogenis p3-p4-p5 de 12 alumnes.
Al toc del carilló de
l’atenció s’asseuen als llocs que tenen designats cada setmana, un lloc preestablert
que els hi dóna seguretat i els ajuda al centrament.
Al primer toc de carilló els
dic la paraula “cos” perquè prenguin consciència de la postura corporal.
Al segon toc de carilló, els
anomeno la paraula “mans” perquè les puguin col·locar bé.
Al tercer toc de carilló, és
la paraula “nas” perquè siguin conscients de la respiració.
Seguidament fem la cançó popular dels dits,
personalitzem cada dit i fem que tots els dits es saludin entre ells.Poso al seu abast circumferències i taps de diferents colors, així podran crear cadascú, el seu propi màndala.
Mentre els fem, també ens
acompanya la música de Snatam Kaur
A mesura que van acabant, els convido a seure al voltant de les seves obres d’art. Les observem en silenci i amb ordre, tots van dient quina és la seva i en definitiva comprovem que totes són úniques com cadascun de nosaltres.
Justificació
Pels infants de 2n cicle d’educació infantil
he optat per treballar mitjançant càpsules, en aquest cas l’estructura seria:
inici, part 2, part 4 i final de l’estructura general d’una sessió-marc d’EYE
(El Yoga Educa)
Conclusions
Ha estat una activitat molt
agraïda perquè els màndales els atrauen molt, amb aquesta sessió:
ü Han connectat
els hemisferis cerebrals: consciència i creativitat i també amb el grup
ü Han
treballat el silenci interior i la concentració
ü Els
hi ha aportat autoconfiança i seguretat en ells mateixos
Observacions
o
El carilló de l’atenció en aquest curs han
estat uns cròtals. El curs 17/18 treballaré amb un carilló.
o
Tot el material se’ls hi havia deixat amb
anterioritat per explorar-lo i gaudir-ne lliurament i perquè fos un material
conegut que permetés una sessió productiva.
Cal molt de material perquè
aquest fet no limiti les possibilitats dels màndales.
Bibliografia i
musicografia
La terra és casa meva,
cançons per al cor i la ment de la col·lecció Cantem de l’editorial Baula.
Lídia Serra López i Montse
Ginesta
Liberation’s door de Snatam
Kaur