Com està el meu cor?
La PAU comença per estar bé amb nosaltres mateixos, us presento una nova activitat per facilitar als nens i nenes a expressar les seves emocions.
La meva proposta de material són diferents cors per tal que puguin identificar com se sent el seu cor.
Els meus objectius són :
- Iniciar-se en l’ expressió de les emocions bàsiques: Alegria, tristesa, por i ràbia.
- Reforçar l’autoestima i familiaritzar-se amb els sentiments.
- Construir una relació empàtica dins el grup.
- Treballar l’expressió oral en català intentant fer frases senzilles però ben estructurades.
Avui no he vingut sola, he vingut amb uns cors... sabeu què és un cor?
_ Sí d’amor!
_ Sí, els cors volen dir amor i
també hi ha els cors d’enamorats però aquests cors que jo tinc aquí són com
vosaltres! Mireu( Els trec un a un)
_ Ui, què li passa aquest?
_ Està cabreao!!!! (riuen)
_ Es veritat, eh? Està super
enfadat!
_ I aquest com està?
_ Molt content!
_ I aquest? .... Em sembla que
està espantat... vosaltres teniu por de vegades?
_ Sí, mucha!!!
_ Que li passa aquest cor?
_ No sé...
_ li cauen llàgrimes dels ulls?
_ Plora, pobret! Pobret! (
L’acaricia amb la mà)
I vosaltres com teniu el vostre
cor?Quin cor ets avui? El que està content, enrabiat, trist? Perquè? Ho vols
explicar?
_ Jo avui també estic molt
contenta!
Ara que tots els que heu volgut
parlar m’heu dit com teniu el cor avui,
us faré un regal perquè els que esteu enfadats o tristos, estigueu una mica més
contents! Ho porto en aquesta capseta
tant bonica, us agrada? Si eh? Aquí dins hi ha una cosa que jo estimo molt! Que
és el més maco del món! I és Únic eh? No n’hi ha cap més!! És meravellós! Esteu
a punt? Passareu un a un i després... ShShShSh... no es pot dir què hi ha dins,
és un secret!
_ Ohhhhh!
_ Ahhhh!
_ Ehhhhh, A veure?
L’interior de la capseta és un
mirall.
Núria Capdevila